» » ÖĞRETİM STRATEJİLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ(Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri)

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ


Öğretim yöntemi bir dersin hedeflerine ulaşmak için izlenen yollar anlamına gelir.
Öğretim yöntemi içeriğin (konuların) nasıl öğretileceği ile ilgili genel düzenlemeleri kapsar.
Öğretim Yöntemleri:AnlatmaTartışmaÖrnek OlayGösterip YaptırmaProblem ÇözmeBireysel Çalışma
Öğretim yöntemi bir tasarım ve planlama süreci, öğretim tekniği ise öğretim yönteminin uygulama biçimidir.
 Bireysel Öğretim Teknikleri    Grupla Öğretim Teknikleri    Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri       Bireyselleştirilmiş öğretim    Beyin Fırtınası    Gezi       Programlı Öğretim    Gösteri    Gözlem       Bilgisayar Destekli Öğretim    Soru – Cevap    Görüşme           Rol Yapma    Sergi           Benzetim (Smilasyon)    Proje           Makro Öğretim    Ödev           Eğitsel Oyunlar         


Öğretim Yöntemlerinin Önemli Yönleri
 Anlatım    Tartışma    Gösterip Yaptırma       -91    Öğretmen merkezlidir.-92    Öğrenci pasiftir.-93    Sunuş yoluyla öğretim stratejisinde ve bilgi düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır.-94    Dersin giriş bölümünde herhangi bir konuyu özetlemede ve bir konu ile ilgili bilgi aktarmada kullanılır.-95    Birçok konuyu, kısa sürede, kalabalık sınıflara aktarmada etkilidir.    -96    Öğrencileri herhangi bir konu üzerinde düşündürerek, konuları açıklamayı ve verilen bilgileri farklı yönlerden tanımayı sağlar.-97    Buluş yoluyla öğretim stratejisinde ve kavrama düzeyindeki hedeflerin kazandırılmasında kullanılır.-98    Öğrencilere karşılıklı konuşma, anlayış, hoş görülü olma gibi özellikleri kazandırır.    -99    Bir işlemin nasıl uygulanacağını, bir davranışın nasıl yapılacağını, bir aracın ya da makinenin nasıl çalıştırılacağını göstererek öğrenciye yaptırılır.-100    Psiko-motor davranışların ve görgü kurallarının, insan ilişkilerinin öğrenilmesinde kullanılır.-101    Uygulama düzeyindeki hedef alanın kazandırılmasında kullanılır.        Örnek Olay    Problem Çözme    Proje Temelli Öğrenme       -102    Gerçek hayatta karşılaşılan problemler sınıf ortamında çözülerek öğrenme sağlanır.-103    Buluş yoluyla öğretim stratejisinin kavrama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeylerindeki hedef alanlarının kazandırılmasında kullanılır.-104    En önemli faydası, öğrenciye bildiğini ve kavradığını bir örnek problem üzerinde uygulama fırsatı verir. Beceri kazandırır.    -105    J. Dewey geliştirmiştir.-106    Öğrencinin problem çözme sürecinde türlü alternatifler geliştirerek, bilimsel yöntemi ve problem çözme aşamalarını kullanarak öğrenmesini sağlar.-107    Buluş yoluyla öğretim stratejisinde uygulama düzeyindeki hedef alanlarının kazanılmasında etkilidir.    -108    Gerçek yaşam koşullarında gerçekleştirilen ve öğrencilerin bir iş, ürün ya da performans ortaya koymasını sağlar.-109    Bir senaryo ya da problem üzerinde, öğrenci merkezli öğrenmeyi sağlar.-110    Bireysel çalışmalardan çok grupla çalışmalar tercih edilir.      

Tartışma Yönteminde Kullanılan Başlıca Tartışma Teknikleri (Çeşitleri)
Münazara: İki grubun bir konuyu tez – antitez şeklinde ele alarak dinleyicilerin ve jürinin önünde tartışmasıdır. Sınırlığı: Bireyleri inanmadığı düşünceyi açıklama ve savunma durumuna düşürür.Panel: Belirli bir konuda 3–5 kişilik grup tarafından dinleyicilerin önünde tartışmanın yapılmasıdır. Amacı; gerçeği bulmaktan çok bir konunun çeşitli yönlerini aydınlatmak ya da konuyla ilgili çeşitli eğilim ve görüşleri ortaya koymaktır. Sempozyum: Bilimsel, sanatsal, düşünsel ağırlıklı konuların çeşitli yönleriyle bir grup tarafından sunumudur. Her üye belirli bir konuda konuşma yapar. Sonucunda soru-cevap yapılır ve eleştiri kullanılır.Açık Oturum: Bir grubun önünde konuşma yapılmasıdır. Panelden farklı üyeler başkandan söz alarak konuşurlar. Başkan üyelere söz vererek oturumu yönetir. Tüm sınıf tartışmaya katılabilir.Forum: Değişik görüşlere sahip kişi ya da grupların herhangi bir konudaki sorunları tartışarak bir sonuca varmak için yapılır. Toplantıya katılanlar, soru sormaya, eleştiri yapmaya ve katkıda bulunmaya çalışabilir. Bazen de panelden sonra yapılır.Kollegyum: İki panel grubu vardır. Birinci grup uzman kişiler, ikinci grup ise öğrencilerden oluşur. Uzman kişiler tartışmaya katkıda bulunarak açıklamalar yapar. Seminer: Uzmanlık ve bilgi gerektiren konuda uzman bir kişinin sunu yapması.Brifing: Bir kurumun yapısının ve işleyişinin tanıtımı ya da teknik bir konunun yetkili bir kişi tarafından sunumuna dayanan tekniktir. 

About Unknown

Merhaba, Mezunlar Haber okurlarımıza yardım etmek için açtığımız bir sitedir. Görüş, Öneri ve Şikayetlerinizi sayfanın sağ alt tarafındaki iletişim bölümünden bize ulaştırırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
«
Sonraki
Sonraki Kayıt
»
Önceki
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Yaz