» » ÖĞRETİM STRATEJİLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ(Öğretim Teknikleri)

ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

Bireysel Öğretim Teknikleri
 
Programlı Öğretim    -111    Skinner ve davranışçı yaklaşımın geliştirdiği öğretme tekniğidir.
-112    Öğretim bireylerlin öğrenme hızına göre düzenlenir.
-113    Küçük adımlar, etkin katılım, başarı, anında düzeltme, kademeli ilerleme, bireysel hız ilkeleri uygulanır.       
Bireyselleştirilmiş 
Öğretim  
(Keller Planı)    -114    Bir sınıfı oluşturan öğrenciler arasındaki öğrenme bireysel farklılıkların giderilerek her öğrenciye hızına uygun öğretim yapılması sürecidir. Her öğrenci kendine özgü düzeylerde öğrenir.
-115    Öğretmen sınıfın tümüne değil 3–4 öğrenciden oluşan küçük gruplara açıklama yapar.
-116    Dönüşümlü günlük çalışmalar, tamamlayıcı sınıflarda özel ders verme, beceri geliştirme çalışmaları, planlı grup-farklı sınıflar (seviye grupları) çalışmaları düzey geliştirme çalışmaları yapılır.        
Bilgisayar Destekli 
Öğretim    -117    Öğrenciler için renkli, hareketli, animasyonlu olarak hazırlanan eğitim CD’leri aracılığı ile öğrenme zevkli ve ilgi çekici hale gelir.
-118    Öğretmenin yerine geçen bir araç değil öğretmene yardımcı olan, öğretimi tamamlayıcı bir destek aracıdır.     

Grupla Öğretim Teknikleri
Beyin Fırtınası:
Grupta problem çözmekle görevlendirilen üyeler mümkün olduğu kadar çok fikir ileri sürerler. 
Fikirler ile ilgili yorum, eleştiri yapılamaz. Düşünceler yönlendirilemez.
Fikirler kâğıtlara yazılır ve sonra da üzerinde genel bir değerlendirme yapılır.
İyi-kötü, doğru-yanlış gibi yargılamalarda bulunulmaz.
Fikirlerin niteliğinden çok niceliği önemlidir.
Gösteri (Demonstrasyon)
Öğrencilere bir işin nasıl yapılacağını göstermek, genel ilkeleri açıklamak ya da bir aracın nasıl kullanıldığını göstermede kullanılır.
Öğrenme konusu, araç gereç kullanılarak somutlaştırılır. Gece-gündüz oluşumunun dünya maketi üzerinde gösterilmesi.
Kullanılan basamaklar arasında geçiş olmayan ve adım adım ilerleyenler için, biri öğrenilmeden diğerinin öğrenilemeyeceği konularda kullanılır. Aşamalılık ilkesine uyulmalıdır.
Soru – Cevap (Sokrat Yöntemi)
Her öğrencinin cevaplayacağı türden soru sorulmalıdır.
Cevap ipuçları vererek öğrenciye buldurulmalıdır. 
Doğru cevaplar hemen pekiştirilmeli, yanlış cevaplar ise ipucu ve ek sorularla düzelttirilmelidir.
Farklı türden sorular (kapalı uçlu bilgi soruları, ilişkisel-birleştirici sorular, genişletme soruları) sorulmalıdır. 
Rol Yapma – Drama (Sosyo-rama)
Öğrencilere roller dağıtılır ve verilen role uygun davranması beklenir. 
Beklenmedik durumlarda nasıl davranması gerektiğini çözer.
Kendi duygu ve düşüncelerini, başka bir kişiliğe girerek ifade eder. 
Mikro Öğretim
“Öğret – Yeniden Öğret” süreci gerçekleştirilir.
Mevcudu az olan sınıflarda etkili kullanılır.
Her öğrenci konusunu sunar. Sunu kameraya kaydedilir. Dersten sonra birlikte izlenir, tartışılır ve değerlendirilir.
Alınan dönüt ışığında dersler yeniden düzenlenir, kayır yeniden yapılır ve değerlendirmeye geçilir.
Eğitsel Oyunlar
Konular oyuna dönüştürülerek ilgi çekici duruma getirilir.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Değişik renklerde şapkalar ve anıları temsil eden düşünceler bulunur. 
Bir olay verilir ve her öğrencinin farklı şapkayı temsil eden düşünceden yola çıkarak olayı yorumlamaları istenir.
Eleştirel ve çok yönlü düşünmeyi sağlar.
Beyaz Şapka: Tarafsız bir şekilde bilgiyi düşünme
Kırmızı Şapka: Özsezgilere dayanarak duygusal tepki verilir.
Siyah Şapka: Eleştirisel ve karamsar yönden bakılır.
Sarı Şapka: İyimser, olaylara yapıcı yönden bakılır.
Yeşil Şapka: Olaylara yeni ve farklı çözüm yolu bulmak, üretici ve yenilikçi fikirler üretilir.
Mavi Şapka: Olaylar olası tüm yönleri ile incelenir.
Benzetim (Simülasyon)
Gerçek durumların önemli boyutları gerçeğe yakın bir model, resim ya da sembolik yollarla incelenir.  
Pilotların bilgisayarla uçak uçurması.

About Unknown

Merhaba, Mezunlar Haber okurlarımıza yardım etmek için açtığımız bir sitedir. Görüş, Öneri ve Şikayetlerinizi sayfanın sağ alt tarafındaki iletişim bölümünden bize ulaştırırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
«
Sonraki
Sonraki Kayıt
»
Önceki
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Yaz