ÖĞRETİM STRATEJİLERİ
1- Sunuş ( Alış ) Yoluyla Öğretim Stratejisi ( Asubel )İlke kavram ve genellemelerin öğretmen tarafından düzenli bir şekilde sıralanması, bilginin hiyerarşik bir yapı içerisinde anlamlandırılarak öğrencilere aktarımı genelden özele yani tümdengelim yoluyla gerçekleşir. Önce ilke, ardından örnek verilir. Bol örnek kullanmak gerekmektedir.Öğretmen ve öğrenciler arasında yoğun etkileşim vardır.Öğretim basamak basamak ilerler. Öğrenciye anlamlı öğrenmesini sağlayacak şekilde bilgiler ilişkilendirilerek ve önceki bilgilerle arasında bağlantılar kurularak sunulur. Dersin giriş bölümünde kullanılır.Herhangi bir konu ile ilgili ön öğrenmelerin yeterli olmadığı veya konunun ilk defa sunulacağı zamanlarda kullanılır.Kavramları, kavram ilişkilerini ve soyut konuların öğrenimini sağladığı için ilköğretim 4. veya 5. sınıflarından itibaren kullanılır.Kullanılan Teknikler: Sempozyum, söylev, takrir,
2- Buluş ( Keşfetme ) Yoluyla Öğretim Stratejisi ( Bruner )Öğrenci merkezlidir.Öğrencinin kendi gözlem ve etkinliklerine bağlı olarak bilgi, kavram, ilke ve genellemeye ulaşması amaçlanır.Konular özelden genele yani tümevarım yoluyla işlenir.Dersin etkinlik kısmında kullanılır.Kavrama, uygulama, analiz, sentez gibi hedef alanlarının kazandırılmasında önemlidir.Öğrencinin bilgiye araştırma, inceleme ve problem çözme yoluyla ulaşması sağlanır.Yapılandırılmamış Yaklaşım: Öğrenci kendi çalışmasını başlatır, bu süreçte yönlendirilir ve öğrenme gerçekleşir. İlke, kavram ve problemin çözümünü doğal ortamda kendi kendine bulur. ( okulöncesi dön.)Yapılandırılmış Yaklaşım: Öğrencinin kazanacağı hedef davranışları öğretmen belirler ve ilke, kavram ve genellemelere ulaşması için gerekli yönerge ve ipuçları verir.Kullanılan Teknikler: Küçük grup tartışması, büyük grup tartışması, çember, zıt panel, münazara, açık oturum, soru-cevap
3- Araştırma – İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi ( J. Dewey )Öğrencilerin yaşamlarında karşılaşabilecekleri problem durumlarında değişik çözümler üretebilmeleri için sınıf içi veya sınıf dışı ortamlarda araştırma – inceleme yaparak öğrenme yaşantıları sağlamaktır.Öğrenilen konuların değişik durumlarda denenmesine olanak sağlar.Uygulama düzeyindeki hedef alanın öğrenciye kazandırılmasında etkilidir.Dersin sonuç kısmında kullanılır.Kullanılan teknikler: Beyin fırtınası, problem çözme, gösterme, yaptırma, rol yapma, dramatizasyon, deney, gözlem, soru-cevapà Araştırma – inceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin UygulanmasıProblemin hissedilmesiProblemin tanımlanmasıHipotez kurmaVeri toplama – Yöntem geliştirmeHipotezleri test etmeProblemi çözme
Etiketler: Eğitim Bilimleri
About Unknown
Merhaba, Mezunlar Haber okurlarımıza yardım etmek için açtığımız bir sitedir. Görüş, Öneri ve Şikayetlerinizi sayfanın sağ alt tarafındaki iletişim bölümünden bize ulaştırırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Reklam
En Çok Okunanlar
-
İKTİSATTA SEMBOL HARFLER ÖNEMLİDİR ÖĞRENMENİZDE FAYDA VAR BAZILARI ŞUNLARDIR. L: emek K: sermaye T: toprak T: teknoloji W: ücret İ: faiz ora...
-
1)Diğer Şartlar Sabitken: Diğer şartlar sabittir (Cetereis Paribus); bir iktisadi odluyu etkileyen çok sayıda faktörden sadece birinin de...
-
Facebook üzerinden kurulan RADYOCULAR grubunda yapılan 2015 Nisan ayı en çok oy alan anket sıralaması belli oldu. Radyo yayıncıları v...
-
YDS de En çok Çıkan 500 Kelime 1 abate : azalmak 2 abolish : yürürlükten kaldırmak 3 accelerate : hızlandırmak 4 accomplish : başarma...
-
KATİPLİK SINAVI BAŞVURU SÜRECİ VE İŞLEYİŞİ Arkadaşlar bu sınav ilanı ne zaman olur açıklamasına cevap vereyim; Öncelikle geçmiş yıllar...
-
KLAVYE ÖĞRETMENİM ---ON PARMAK YAZIM KURALLARI Zabıt Katipliği İçin Nasıl Klavye Çalışılmalı **Parmaklar temel sıra tuşlarına so...
-
Karadeniz: Yağışlar Yamaç yağışı şeklinde görülür. En yağışlı mevsimi Sonbahar, en az yağış alan mevsimi İlkbahardır. Akdeniz: Yağışla...
-
1-Mikro İktisat-Makro İktisat Ayrımı A) Mikro İktisat: İktisadın mevcut durumu inceleyerek, insan davranışı ve insanların piyasa endüst...
-
Malın fiyatından başka faktörler, talepte değişmeye yol açar. Malın talebinin artması talep eğrisini sağa, azalması sola kaydırılır. Ta...
-
Pazarlamanın ülke sınırları dışında da yapılmasıdır diğer bir ifadeyle iki veya daha çok ülke de pazarlamanın uygulanmasıdır.Birden çok ülk...
Hiç yorum yok: