» » ÖĞRETİM STRATEJİLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ(Öğretim Stratejileri)

ÖĞRETİM   STRATEJİLERİ

1- Sunuş ( Alış ) Yoluyla Öğretim Stratejisi ( Asubel )İlke kavram ve genellemelerin öğretmen tarafından düzenli bir şekilde sıralanması, bilginin hiyerarşik bir yapı içerisinde anlamlandırılarak öğrencilere aktarımı genelden özele yani tümdengelim yoluyla gerçekleşir. Önce ilke, ardından örnek verilir. Bol örnek kullanmak gerekmektedir.Öğretmen ve öğrenciler arasında yoğun etkileşim vardır.Öğretim basamak basamak ilerler. Öğrenciye anlamlı öğrenmesini sağlayacak şekilde bilgiler ilişkilendirilerek ve önceki bilgilerle arasında bağlantılar kurularak sunulur. Dersin giriş bölümünde kullanılır.Herhangi bir konu ile ilgili ön öğrenmelerin yeterli olmadığı veya konunun ilk defa sunulacağı zamanlarda kullanılır.Kavramları, kavram ilişkilerini ve soyut konuların öğrenimini sağladığı için ilköğretim 4. veya 5. sınıflarından itibaren kullanılır.Kullanılan Teknikler: Sempozyum, söylev, takrir,  
2- Buluş ( Keşfetme ) Yoluyla Öğretim Stratejisi ( Bruner )Öğrenci merkezlidir.Öğrencinin kendi gözlem ve etkinliklerine bağlı olarak bilgi, kavram, ilke ve genellemeye ulaşması amaçlanır.Konular özelden genele yani tümevarım yoluyla işlenir.Dersin etkinlik kısmında kullanılır.Kavrama, uygulama, analiz, sentez gibi hedef alanlarının kazandırılmasında önemlidir.Öğrencinin bilgiye araştırma, inceleme ve problem çözme yoluyla ulaşması sağlanır.Yapılandırılmamış Yaklaşım: Öğrenci kendi çalışmasını başlatır, bu süreçte yönlendirilir ve öğrenme gerçekleşir. İlke, kavram ve problemin çözümünü doğal ortamda kendi kendine bulur. ( okulöncesi dön.)Yapılandırılmış Yaklaşım: Öğrencinin kazanacağı hedef davranışları öğretmen belirler ve ilke, kavram ve genellemelere ulaşması için gerekli yönerge ve ipuçları verir.Kullanılan Teknikler: Küçük grup tartışması, büyük grup tartışması, çember, zıt panel, münazara, açık oturum, soru-cevap
3- Araştırma – İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi ( J. Dewey )Öğrencilerin yaşamlarında karşılaşabilecekleri problem durumlarında değişik çözümler üretebilmeleri için sınıf içi veya sınıf dışı ortamlarda araştırma – inceleme yaparak öğrenme yaşantıları sağlamaktır.Öğrenilen konuların değişik durumlarda denenmesine olanak sağlar.Uygulama düzeyindeki hedef alanın öğrenciye kazandırılmasında etkilidir.Dersin sonuç kısmında kullanılır.Kullanılan teknikler: Beyin fırtınası, problem çözme, gösterme, yaptırma, rol yapma, dramatizasyon, deney, gözlem, soru-cevapà Araştırma – inceleme Yoluyla Öğretim Stratejisinin UygulanmasıProblemin hissedilmesiProblemin tanımlanmasıHipotez kurmaVeri toplama – Yöntem geliştirmeHipotezleri test etmeProblemi çözme

About Unknown

Merhaba, Mezunlar Haber okurlarımıza yardım etmek için açtığımız bir sitedir. Görüş, Öneri ve Şikayetlerinizi sayfanın sağ alt tarafındaki iletişim bölümünden bize ulaştırırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
«
Sonraki
Sonraki Kayıt
»
Önceki
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Yaz