- Şekil faydası
- Yer faydası
- Zaman faydası
- Mülkiyet Faydası
- İtibar Faydası
Yer Faydası: Mal ve hizmetlerin üretildiği yerler tüketicilerden genelde uzakta bölgelerde yapılır. Üretilen mal ve hizmetlerin tüketicilere ulaştırılması gerekmektedir. Bu üretilen mal ve hizmetlerin müşteriye ulaşmasını sağlamak bir pazarlama faaliyetidir. Bu da pazarlamanın yer faydasını oluşturur.
Zaman Faydası: Bazı malların her mevsim üretilememektedir ve bazen zorulu olarak her mevsim tüketilmesi gerekmektedir. Bundan dolayı bu malların üretildiği mevsimlerde depolanıp muhafaza edilerek her mevsimde tüketiciye ulaşması sağlamak pazarlamanın zaman yönünden faydasını yaratmış olur.
Mülkiyet Faydası: Tüketicilerin bir maldan faydalanabilmesi için mülkiyetinin tüketiciye intikal ettirilmesi gerekmektedir. Yani o malı tüketicinin kendisine getirilerek satılması gerekmektedir. Bu da pazarlamanın zaman faydasını doğurmuş olur.
İtibar Faydası: Bazı malları tüketmek kişilere belli bir itibar sağlar az gelişmiş olan ülkelerde. Bu itibarın nedeni ihtiyacın karşılanmasından ziyade gösteriş yapmaktır. İşte burada pazarlamanın etkisi büyüktür. Bu da pazarlamanın itibar faydasını yaratmış olur.
Mülkiyet Faydası: Tüketicilerin bir maldan faydalanabilmesi için mülkiyetinin tüketiciye intikal ettirilmesi gerekmektedir. Yani o malı tüketicinin kendisine getirilerek satılması gerekmektedir. Bu da pazarlamanın ***mülkiyet*** faydasını doğurmuş olur.
YanıtlaSilBu kavramları ilk olarak Osman Altuğ hocanın bir yayınında dinledim. İnternetten araştırdığımda buraya denk geldim.
YanıtlaSilKonu daha ayrıntılı açıklanırsa sevinirim.
Genel konular hakkında yazı yazdığımız sitemize
bekleriz.
Teşekkürler.