Toplam Kalite Yönetimi;
Çağdaş bir yönetim olan Toplam Kalite Yönetimi, Sadece hizmetin yada ürünün kalitesinin değil, bir bütün halinde yönetimin kalitesi ve verimliliğini arttırmayı hedef olan bir yönetim anlayışıdır. Tüm işletmenin müşterinin beklentisine yönelik hareket eden katılımcı bir yönetim anlayışıdır.
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri;
- Müşteri odaklı olması
- Sürekli Geliştirme
- Toplam katılımcı ve katılımcı yönetim anlayışı
- Hataların önlenmesine yönelik yaklaşım
- Üst yönetimin desteği
- Kaliteyi ölçmeye dayalı bir anlayış
- Sorun önlemeye dayalıdır.
- Müşteri önceliklidir.
- Her standart en kısa sürede aşılmak üzere o işi yapınca belirlenir.
- Çıkması olası sorunları düşünüp çözüm üreten bir yönetimdir.
- Temel motivasyon aracı başarma onurudur.
- Sıfır hatayı hedefler.
- Kalite yükseldikçe maliyet azalır.
- Grup çalışması vardır.
- Çalışana değer verilir.
Hiç yorum yok: