İhracatçı olan firmanın dış piyasada, iç piyasada sattığı fiyattan daha düşük bir fiyata satmasıdır. Yani dış piyasaya daha düşük bir fiyattan satmasıdır. Temelinde uluslararası fiyat farklılaştırması prensibine dayanır. Bunun gerçekleşebilmesi için iç ve dış piyasadaki talep esnekliklerinin farklı olması gerekir. Bu şekilde talep esnekliği yüksek olan piyasalarda malı daha ucuza, talep esnekliğinin düşük olduğu piyasalarda daha yüksek fiyata satabilecektir. Bu fiyat farklılaştırılmasının yapılabilmesinin bir başka koşulu da bu iki piyasanın birbirinden ayrıştırılmış olması gerekmektedir. Eğer bu koşul sağlanmazsa malın ucuz olduğu piyasadan sağlanan mallar pahalı olan piyasaya satılabilir.

About Unknown

Merhaba, Mezunlar Haber okurlarımıza yardım etmek için açtığımız bir sitedir. Görüş, Öneri ve Şikayetlerinizi sayfanın sağ alt tarafındaki iletişim bölümünden bize ulaştırırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
«
Sonraki
Fason Üretim
»
Önceki
Kliring

Hiç yorum yok:

Yorum Yaz