Para Çarpanı:
Parasal tabandaki 1 TL'lik artışın ne kadar para arzı genişlemesi yaratacağını gösteren katsayıya para çarpanı denir. Merkez bankası para çarpanı yoluyla da para arzını belirleyebilir. En basit anlamıyla para çarpanı; nakit mevduat oranı ve zorunlu rezerv oranına bağlıdır. Merkez bankası zorunlu rezerv oranını etkileyebilir ancak nakit mevduat oranını doğrudan etkileyemez.
Para Çarpan Formülü:
Para çarpanı en basit haliyle m=(1+c)/(c+r) şeklinde verilebilir. 
Bu formülde;
c: nakit mevduat oranı 
r: zorunlu rezerv oranıdır. 
Görüldüğü gibi para çarpanı her zaman 1'den büyüktür.

About Unknown

Merhaba, Mezunlar Haber okurlarımıza yardım etmek için açtığımız bir sitedir. Görüş, Öneri ve Şikayetlerinizi sayfanın sağ alt tarafındaki iletişim bölümünden bize ulaştırırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
«
Sonraki
Sonraki Kayıt
»
Önceki
Önceki Kayıt

1 yorum:

  1. ders çalışıyordum para çarpanı konusunu okudum ama anlamadım teşekkür ediyorum bu kadar basit ve yalın şekilde izahatta bulunduğunuz için gönülden teşekkürler

    YanıtlaSil